Kiwi chutí, ale vie tiež pomôcť

Kiwi chutí, ale vie tiež pomôcť
Kiwi

Ovocie by ste samozrejme mali konzumovať pravidelne, lebo je zdrojom mnohých dôležitých látok pre naše zdravie. Takéto kivi patrí medzi exotické druhy, ale je u nás známejší ako mnohé iné. O čo sa ale vlastne jedná? Kivi je plodom kríky s názvom aktinídia lahodná (Actinidia deliciosa), ktorého pôvodnou domovinou je Čína. Postupne sa ale začal pestovať aj na mnohých ďalších miestach sveta a pred mnohými rokmi sa toto ovocie s chlpatou šupkou začalo dovážať aj do našich obchodov.

Kiwi ako prevencia rôznych ochorení

Kiwi obsahuje množstvo účinných látok. Predovšetkým sa v ňom nachádza veľké množstvo vitamínu C, ktorého má dokonca viac ako pomaranč. Potom musíme menovať i ďalšie vitamíny (napr. A či K), ale tiež minerály (napr. Horčík, železo, draslík, vápnik). Vďaka obsahu látok sa jedná o ovocie s veľmi zaujímavými antioxidačnými účinkami, ktoré navyše znižuje hladinu zlého cholesterolu (LDL) a dokáže posilniť imunitu organizmu. Už z tohto výpočtu je teda zrejmé, že predstavuje vhodnú prevenciu proti rôznym ochoreniam.

Kiwi by sa vzhľadom k vysokému obsahu draslíka tiež malo podieľať na znižovanie krvného tlaku. Čiastočne má kladný vplyv aj na tráviacu sústavu. Telu zároveň vie dodať energiu, takže ho do svojho jedálnička môžu zaradiť aj fyzicky aktívni ľudia. Kiwi okrem toho pozitívne pôsobí na zrak i kosti a použiť ho možno tiež k lepšiemu hojeniu drobnejších poranení. Ak navyše aktuálne máte stresujúce obdobie, takisto môžete toto ovocie vyskúšať, pretože aj pri strese má vraj blahodarné účinky.

Tip: držíte diétu a riešite, čo vlastne konzumovať? V tom prípade patrí kivi medzi výborné riešenie, pretože nemá príliš kalórií a navyše zrýchľuje metabolizmus a podporuje látkovú výmenu.

Kiwi v kuchyni. Na čo všetko ho použiť?

Ako už sme uviedli vyššie, kivi už má na Slovensku pomerne dlhú tradíciu, takže sa už nejedná o nič exotického. Pri kúpe sa v každom prípade sústreďte na to, aby nebolo príliš tvrdé (ešte nie je úplne zrelé a bude kyslejšie), alebo naopak mäkké (to je síce sladšie, ale rýchlo sa skazí). Buď ako buď je ideálny ho konzumovať surové, aby nestratilo účinné látky. Môžete ho teda jesť samotné, prípadne ho pridať do rôznych ovocných šalátov. Vzhľadom k svojmu výzoru sa hodí aj ku dozdobenie pokrmov a použiť ho koniec koncov možno aj pri príprave ovocných koláčov či tort.

Recept na zdravý a osviežujúci nápoj: najprv olúpte a nakrájajte 4 kusy kiwi. Následne vložte do mixéra, pridajte cca 2 lyžičky medu a rozmixujte. Potom už len pridáte minerálku a dozdobíte plátky kivi.

Zdieľanie príspevku cez sociálne siete:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*