Spirulina ako potravinová bomba

Latinský názov: Athrospira

Spirulina

Spirulina skutočne obsahuje veľké množstvo účinných látok, takže napr. Z hľadiska proteínov ide o jeden z najlepších rastlinných zdrojov vôbec. Jedná sa teda o výborný doplnok pre vegetariánov a vegánov – všetko ale postupne …

Výskyt: spirulina sa bežne vyskytuje v sladkých vodách v Afrike, Ázii a na americkom dvojkontinentu. Pestovaná je pritom najmä v Japonsku.

Opis a účinné látky: ide o rod siníc, hoci je mnohokrát nepresne označovaná za riasu (tou je naopak chlorella). Jej bunky sú cylindrické a vlákna stočená do špirály. Oveľa zaujímavejšie ako vzhľad sú však obsiahnuté účinné látky. Vo spiruline sa totiž nachádza veľké množstvo vitamínov, chlorofylu, fykocyanín či bielkovín, ale ľudskému telu dodáva tiež minerály a stopové prvky.

Užitočné časti: používaná je celá sinice.

Prečo spirulinu zaradiť do jedálnička?

Spirulina skutočne obsahuje veľké množstvo účinných látok, takže napr. Z hľadiska proteínov ide o jeden z najlepších rastlinných zdrojov vôbec. Jedná sa teda o výborný doplnok pre vegetariánov a vegánov. Táto zelená potravina nie je skrátka nadarmo bežne radená medzi tzv. Superpotraviny. S čím nám ale môže konkrétne pomôcť? Tak napríklad podporuje imunitu organizmu a jedná sa o veľmi účinný antioxidant. Podieľa sa teda na spomalenie starnutia, a to aj vďaka ďalším vlastnostiam. Sa spirulinou tiež dosiahnete stabilizáciu hladiny cholesterolu a býva doporučovaná aj pri rôznych diétach.

Táto sinice vám tiež môže pomôcť pri obličkových ochoreniach, pričom tento párový orgán pomáha tiež chrániť. Pozitívne ovplyvňuje aj zažívanie, anémiu (chudokrvnosť) a podporuje mozgovú aktivitu. Vhodná je tiež pri celkovej detoxikácii organizmu, pri vysokom krvnom tlaku a v priebehu infekčných ochorení. Okrem toho sa spirulina podieľa na zdravie pokožky, vlasov či nechtov, ale aj zubov a kostí. Kladne potom pôsobí tiež na únavu a zrak. A aby toho nebolo málo, hovorí sa tiež o ich protirakovinových účinkoch. Jedná sa teda skutočne o veľmi prospešnú potravinu.

Upozorňujeme: aj keď spirulina nemá výrazné vedľajšie účinky, niekedy môže spôsobovať alergické reakcie. Používať by ju nemali ľudia s autoimunitným ochorením a fenylketonúriou.

Kde spirulinu vôbec kúpiť?

Spirulina je dnes k dostaniu v mnohých internetových i kamenných obchodom so zdravou výživou, a to vo forme prášku, kapsúl alebo tabletiek. Tieto varianty sú pritom výživovo v podstate totožné. Navyše môže byť súčasťou aj niektorých zdravotných tonik a nájsť ju možno tiež v niektorých čokoládach. Každopádne vám neodporúčame nakupovať podozrivo lacné produkty, ktoré niekedy môžu obsahovať aj toxické látky. Určite tiež dodržujte dávkovanie uvedené výrobcom daného produktu a v prípade ťažkostí po konzumácii sa poraďte so svojím lekárom.

Odporúčame: ak chcete podporiť účinky spiruliny, môžete ju napr. Skúsiť konzumovať v kombinácii s ďalšou už spomínanú zelenú superpotraviny, totiž s chlorellou.

Zdieľanie príspevku cez sociálne siete:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*